Спорт

УЕФА обясни решението на ВАР за дузпа в полза на Юнайтед

УЕФА обясни решението на ВАР за дузпа в полза на Манчестър Юнайтед, което класира ,,червените дяволи“ да продължат напред към 1/4-финалите в Шампионската лига. Главният съдия на двубоя между ПСЖ и Юнайтед Дамир Скомина бе предупреден от видео асистент рефера за ,,сериозно пропуснатия инцидент“ в протокола на ВАР в края на реванша между парижани и манчестърци на ,,Парк де Пренс“.

Преснел Кимпембе (л) бе грешникът за ПСЖ в заключителните минути в реванша срещу Манчестър Юнайтед на ,,Парк де Пренс”.

 

След няколко повторения, УЕФА заяви, че реферът е отсъдил най-тежкото наказание във футбола срещу защитника на домакините Преснел Кимпембе, защото „ръката му не е била близо до тялото“ при изстрела на Диого Далот. ,,След повторението на терена, главният съдия потвърди, че дистанцията, която топката е пропътувала не е била малка и намесата с ръка следователно няма как да бъде неочаквана“, споделиха от УЕФА. ,,Ръката на защитника не бе близо до тялото, което направи тялото на бранителя по-голямо, в резултат на което топката бе спряна от пропътуване посока вратата. Главният съдия, следователно, реши правилно да отсъди наказателен удар“, завършиха от УЕФА.

Маркъс Рашфорд реализира дузпата и по този начин класира ,,червените дяволи“ в следващата фаза заради правилото за повече отбелязани голове на чужд терен. След края на мача се появиха много противоречиви мнения относно решението на словенския арбитър. Анализаторите за BT Sport Рио Фърдинанд, Оуен Харгрийвс и Майкъл Оуен – всички те бивши футболисти на Юнайтед, заявиха единодушно, че не е имало дузпа за възпитаниците на Оле Гунар Солскяр.

 

Въпреки това, ръководството на шефа на съдиите Роберто Розети подкрепи решението на Скомина, като италианецът посъветва съдиите през януари, че „ако защитникът направи тялото си по-голямо при блокиране на удар, това е умишлено“. Международният борд на футболните асоциации също изясни интерпретацията на играта с ръка на своето годишно събрание миналия уикенд. Позицията на Борда е, че „ако топката удари ръката на играч, когато тя е разтегната отвъд „естествената поза“ на тялото, то тогава трябва да се отсъди наказателн удар“. В добавка, от следващия сезон голове отбелязани или създадени с помощта на ръка – дори неумишлена, няма да бъдат зачитани. /БГНЕС

DW.COM